Monday, November 5, 2012

Jerit kuat-kuat dalam hati

Salam semua...

Alhamdulillah diberi nikmat sihat dan hidup untuk hari ni...

Ni sesi luahan perasaan....hikhik...semalam rasa down sangat-sangat + keciwa + hati menangis + macam nak merana....nak demam pun ada....sepanjang weekend rasa sedih...harini terasa macam tak nak pergi keje pulak, tapi terpaksa gagahkan jugak...semuanya gara-gara pertukaran tak diluluskan....dalam pada duk sedih-sedih melayan perasaan, terfikir jugak mungkin Allah tak nak bagi lagi apa yang daku hajati...mungkin ada kekurangan yang daku tak perasan terutamanya dalam mengingatiNya...mungkin lum masanya lagi...mungkin jugak... (hati menangis hanya DIA yang tahu)

 kata-kata perangsang untuk diri sendirik....di google dan di copy paste di sini....

Sumber Google

Betul jugak kan....hidup perlu diteruskan..apalah sangat dugaan kecil yang aku hadapi kalau nak banding dengan dugaan yang orang lain alami...tak terbanding dengan dugaan yang terpaksa anak-anak kecil di palestin hadapi...Ya Allah, Kau kuatkanlah imanku supaya aku dapat menanggung dugaan yang Kau turunkan padaku....amin...

24 comments:

rieda_ffya said...

sabar ye...at least da berusaha kan... xpe la tahun depan cube apply lagi...rezeki dimana2 je..

MarliaMarble said...

Takpe sis,sabar ye..mungkin skrg belum rezeki lagi..tapi nanti insyaallah turn sis pulak..mungkin pertukaran yang lebig besar kan..? =)

maya amir said...

betul tu..ape yg kite rasa baik utk kite belum tentu yg terbaik sebenarnya.. Allah Maha Mengetahui..Dia nak bagi mende yg terbaik & tepat pada masanya izzah.. sabar ye dear..insya Allah, masanye akan tiba juga:)

izzah said...

thanks all..terharu sgt rasa...sisa2 sedih lum abis lg ni...huhu...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sabar bebanyak yer..maybe belum rezeki lagi tu....Insyaallah sampai waktunya nanti akan dpt juga

norhidana said...

sbr yek, mungkin belum waktunya lg..nnti cube lg yek... mungkin juga ada sesuatu yg tersirat yg baik nnti... jgn sedih2 tau

izzah said...

thanks k waniey n k hidana..sedih memang sedih...lagi sedih bila tgk anak...huhu...memang xdapat nk kawal perasaan shari dua ni...=(

Ros said...

Assalamualaikum,

Alhamdulillah...peringatan buat kita semua,terlalu banyak nikmat yang Allah bagi kat kita,kadang2 tu kita tak sedar...
Setiap apa yang Dia bagi tu,mesti ada hikmah disebaliknya...
Apa pun bersabar lah dan jangan lupa sentiasa lah ingatkan Allah...

peringatan buat diri Kak Ros jugak nih...

nadia said...

salam izzah! :)
semoga izzah terus kuat ye. kita kena percaya, semua yang berlaku adalah yang terbaik untuk kehidupan kita. Dia maha mengetahui segala yang baik untuk kita. mesti ada hikmah disebaliknya. jangan sedih2 lagi ok. :))

LydSunshine said...

Pertukaran guru ke? Sebab semalam ada jugak kawan kat FB yang sedihkan perkara yang sama. Tak boleh buat rayuan ke?

~aYu~ said...

izzah,
bykkan bersabar. mmg kita insan lemah tp insyallah kalau bersabar ada hikmah disebaliknya..
ayu pun tgh sedih dan marah sgt. tp dalam hati jek.. sbb last minute kena gi kelantan. bkn keje sendiri pun..

mia izzati said...

sabar la kak...belum ada rezeki nak dapat pertukaran tuu..nti2 dapat la tuu...

Kathy Tuah said...

sabar ye..insya - ALLAH akan dipermudahkan segala - galanya :')

izzah said...

K ros, nadia n mia...thanks a lot utk kata2 smangat tu...feel better than yesterday...

Lyd: ha'ah...betul la tu...terasa kebajikan terabai...dh isi 3x still xlepas...maybe lum rezki..

K ayu:ye ke kak...kita satu aliran la ni sbb tgh menanggung perasaan..jom sama2 sabar yek,..

izzah said...

Kathy: thanks a lot...amin,insyaAllah:-)

eita said...

mungkin takde rezeki lagi...
jangan sedh2...

maya amir said...

Salam izzah..izzah nnti check my blog entry pemenang GA ye dear;)

izzah said...

Eita:ye kot..lum rezki sy lg...chayyok2 utk diri sndiri

K maya:ok2...nnti sy ushar result tu...hrp ada rezki,..puh puh..amin...

Bui Junaidi said...

BELUM ADA REZEKI,SABARLAH K..MANALAH TAU ADA HIKMAH TERSEMBUNYI DISEBALIK KETIDAKDAPATAN PINDAH ITU..HEHEHE

izzah said...

k Bui: insyaAllah...harap2 ada rezki yang lebih besar menunggu saya dan disebalik "ketidakdapatan" sy pindah tu...tq...

ayut said...

ayat "Allah tak bagi apa yg kite nak,Allah kasik apa yg kite perlu..." mmg sgt motivated ayat...pggla..takkkan rasa kecewa :)

mama aryan said...

bersabar ye..insyaAllah pasti ada yg manis menanti,Allah lebih tahu apa yg terbaik buat kita kan..

izzah said...

Thanks ayut n mama aryan...mmg sabar je yg jd benteng sekarang ni..moga2 ada manis yg sedang menanti akan dtg bak kata mama aryan...Amin.....

Ain Dzaya said...

kak kite kongsi quote kat blog :)