Tuesday, October 9, 2012

Tadah tangan ucap Alhamdulillah


Salam semua....

Alhamdulillah sebab masih lagi bernafas di bumi Allah ni...syukur sebab diberi nikmat yang pelbagai (nikmat hidup,nikmat sihat,nikmat makan dan minum dan banyak lagi la)...banyaknyer la kan nikmat yang kita dapat samada kita sedar atau tak...

Dalam pada kita tengok orang sakit,syukur sebab kita sihat...dalam pada kita tengok orang susah,alhamdulillah yang tak terhingga sebab kita diberi kesenangan dan tak melarat...yang paling penting kita sentiasa beringat dan bersyukur...kena ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara...sihat sebelum sakit,kaya sebelum miskin,muda sebelum tua,lapang sebelum sibuk dan hidup sebelum mati...dah takde amalan lagi dah bila dah mati kecuali amal soleh, ilmu yang bermanfaat dan anak yang soleh yang akan doakan kita nanti...

Jadi sama2 tadah tangan dan ucap syukur alhamdulillah atas semua nikmat yang Allah bagi...formula terpenting, jangan tengok lebih orang pada kita, tapi tengoklah kurang mereka berbanding kita...kita takkan kenal erti syukur jika kita tak tengok kesusahan yang orang lain alami...kita takkan rasa nikmat tangan dan kaki sehingga kita lihat mereka yang kudung....wallahua'lam...

~ ucap alhamdulillah dalam segala hal...terima kasih ya Allah ~

Nota kaki: picture mereka2 yang bertungkus lumus mncari rezki untuk keluarga...tersentuh hati melihat warga tua yang sebaya dengan nenek2 kita dan anak2 yang masih kecil ni...
Published with Blogger-droid v2.0.9

12 comments:

Dee said...

alhamdulillah..kalau kita rasa kita susah..ada lagi yg lebih susah..maka bersyukurlah :)

izzah said...

Dee:betul tu...tahap mana pn susah kita,mmg ada lg yg lebih susah dari kita...

Citarasa Rinduan said...

selamat pg rabu..

alhamdullilah.. mmg tersentuh hati mlihat gambar ini..
syukur kita masih punya pkerjaaan u teruskan khidupan. .

ps;
awak thanks tau dh 2kali tinggal jejak. ada masa kita on lappy kita akn boh blog awk dlm bloglist kita

ieyda said...

Anak ieyda pun dh pndi tadah tgn smbil sebut alhamdulillah bila dia kenyang...syukur kerana dilimpahi rezeki yg cukup pd kita

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Sebenarnya masih ada lg insan yg lebih susah dr kita kan...ptt bersyukur dgn kehidupan skang ni

Myra Jay said...

Alhamdulillah, syukur dengan nikmat yang diperolehi hingga saat ini :)

Masz Sidek said...

alhamdulillah... bersyukur dgn nikmat rezeki yg Allah berikan...

PinkUmmi said...

Alhamdulillah...sebagai hambaNya kita memang wajib bersyukur di atas segala kurniaan yang diberikan...

izzah said...

Citarasa rinduan::-) insyaAllah sypn akn follow blog awk...on9 gna hset...ssh skit:-)

Ida,wani,mira,masz n pink ummi:betul tu,syukur ats sgala nikmat...ank2 pn dh kna ajar dr kecik...

LydSunshine said...

Bersyukur dgn nikmat dan rezeki yang Allah berikan. Sebak tgk org2 tua masih gigih cari rezeki. Ada yang betul2 susah, tapi ada juga yang memang tak boleh duduk relax.

norhidana said...

kite ni selalu lupa bersyukur, lupe ucap alhamdulillah berterima ksh pd Allah, tp bile dh di duga baru kite selalu ingt pada Nya, walaupun dpt rezeki skit kite dh ucapkan syukur berkali2

Eny Abdullah said...

love this article.