Tuesday, October 2, 2012

Naik lagi dan lagi...

Ayya...lepas satu,satu naik..dlu harga myk naik...pstu gula,ni nk naikkan tarif letrik plk...aduhai...sungguh2 boleh buat stress dan pening kepala...maka belanjawan bulanan akan makin parah...makin susah la nak kawal belanjawan dan kewangan lepas ni...kalau dulu bawak rm50 ke pasar raya memang boleh beli macam2..tapi sekarang dengan rm50 tu padan beli susu anak je...jauhnyer beza dulu dan sekarang yek...nasib baik daku ni keje gomen dengan pendapatan tetap bulanan...bagi yang keje petani,nelayan dan seangkatan dengannya tu macam mana lah diorg survive dengan keadaan sekarang agaknya yek...tak terjangkau rasanya...huhu...nak baca berita penuh pasal kenaikan harga tarif letrik tu boleh baca kat SINI yek...

Note: smua benda nak naik...gaji naik,harga barang pn naik skali...ni lum tambah dgn 'naik' angin lg ni...hehe...
Published with Blogger-droid v2.0.9

8 comments:

Mrs Lurve said...

org bukan gomen jugak yg sedih...apa pun xdpt, tp brg naik sama jgk :(

LydSunshine said...

Biasa la. Setiap tahun, bila pekerja gomen dpt bonus, akan ada yang naik. Bila gaji org gomen naik pun harga barang akan naik. Padahal org yg bukan gomen, gaji tak naik. Sian juga kat org-org yang tak ada pendapatan tetap yang kais pagi makan pagi kat kampung. Kalo nelayan, time laut bergelora dah takde dah pendapatan hari tu. Haihh... Bila la nak berakhir kemelut ni.

izzah said...

Mrs lurve:betul tu...org keje bkn gomen jgk yg slalu jd mgsa kan...mmg sian...

Lyd:dh jd mslh biasa kan...gaji naik harga brg pn naik...letih dah pikir mslh ni...masih sama tiap2 tahun...

AdanyaKauUntukku said...

pantang dengar org naik gaji
dapat bonus

lepas tu tgklah..
macam2 menyusul untuk naik bersama2..

tapi depa ni tak pernah pk ke....
gaji naik tuuu tinggi manalah sangat..sampai harga barang mencanak naikkkk

ayut said...

tu la kan..standard gaji nek mesti ada harga nek...mmm..gaji sektor gomen nek,gaji non-gomen tak nek2x.tp efek ye swasta kena skali.hihihi...nek angin jugak gaya ni :)

Nora Karim said...

hm... entahlah... mmg susah nak ckp bab ni...

izzah said...

Kita sntiasa jd mangsa kpd pemangsa...lumrah hidup...smpai satu tahap,smua org pakat no komen je la...huhu...

Che Rosliza Che mat said...

barang makin naik...gaji tak naik2. ....huhuhu