Friday, December 21, 2012

LIMA sebelum LIMA

Alhamdulillah setelah berhempas pulas selama beberapa minggu, akhirnya daku sudah terlepas dari beban 'bz'...memang nikmat kan bila kita dah selesai dengan tugas kita...sebab tu kita kena sentiasa beringat sebelum datangnya lima perkara..

SIHAT sebelum SAKIT
KAYA sebelum MISKIN
LAPANG sebelum SIBUK
MUDA sebelum TUA
HIDUP sebelum MATI

dan bila daku dah lapang ni, memang bersyukur sangat-sangat..ni pun antara nikmat yang ALLAH dah bagi pada kita...so, bila dah lapang ni, boleh la merancang untuk merehatkan minda yang sebelum ni dah sarat pikirkan macam-macam..kihkih..bajet bz sangat la ni...

Nota Kaki: Merangka-rangka percutian sebelum habis cuti sekolah ni...

16 comments:

Fiza Rahman said...

Kena sentiasa beringat dgn 5 perkara ni.

izzah said...

yup fiza...kalau xberingat, kita yg akan rugi..=)

ayut said...

sebagai peringatan bt kita semua...5 sblm 5...

Ira said...

lega kan kalau da x bz. boleh la bercuti dengan tenang.. selamat bercuti..hehe

SumeSakan said...

yeahh yg ini mmg sentiasa kena beringat...supaya kita tidak lalai dan leka...

izzah said...

ayut:saling ingat mengingatkn

ira:mmg rasa lega sangat2...xsabar nk gi bercuti ni...hehe..

ss:yup...betul2...sy lupa tlg ingatkn yek..

~aYu~ said...

betul la kan... kena beringat selalu lima perkara ni...
wah.. nak ke mana tu?

izzah said...

k ayu:hehe..tempat sgt2 teringin nk pegi dlu2, singapore...hehe..in shaa Allah..hrp2 jd la...

rohayu osman said...

ingt mengingati....

mama aryan said...

selamat bercuti dan selamat merehatkan minda ye izzah

izzah said...

K ayu: yup,saling ingat mengingatkn:-)

Mama Aryan:terima kasih akak:-)

Riedaffya ibrahim said...

wall sudah berubah wajah ye...lima sblm lima..satu peringatn utk semua...

izzah said...

Rieda:hehehe,..boring wajah lama..so ubah corak mood pn jd br..hehe...

Peringatan buat yg lupa n lalai:-)

LydSunshine said...

Alhamdulillah kalo dah selesai tugas2 bz tu. Mesti lega rasanya kan?

Fifi Nadhrah said...

tq ingatkan.. kekadang kite lupe kan.. kejar dunie sampai terleke akhirat menanti..

izzah said...

lyd: memang lega sangat2....nk jengok n bw kawan2 pn xsempat...so, bila dah settle smua,rasa macam bebas dari beban berat je...hehe..

fifi;u r most welcome...betul tu...yg penting smua perkara kena seimbang...