Thursday, September 19, 2013

Daripada mengeluh,lebih baik bersyukur

     Pernah tak kita jumpa dengan manusia yang tak henti-henti merungut tentang hidup dia, anak, suami or isteri or pape hal la yang berkaitan dengan hidup ni...Takyah kata orang lain la, diri kita sendiri pernah tak merungut or mengeluh?

    Zaman canggih n moden ni, dunia fb jadi medium untuk manusia luahkan sesuatu benda...Banyak kali daku trjumpa status keluhan or rungutan ni...macam2 benda nak ngadu...Please people out there, stop complaining bout ur life...Allah gives something with His 'hikmah'...So, please accept whatever u get in this life..(self reminder for me too)..

    Tapi kan, kita ni memang tak sempurna...daku sendiri pun kadang2 ada la jugak duk ngadu itu ini pada en hubby...bila pikir2 smula, tak eloknyer la rasa...Ya Allah, jauhkan lah daku dari sifat mazmumah ni...

Nota kaki: sama2 kita perbaiki diri ke arah yang lebih baik...when u accept the fate of ur life, you'll find out that u are enjoying more of ur life...
Published with Blogger-droid v2.0.10

14 comments:

Riedaffya ibrahim said...

dengan teknologi..fb pon bole jd tempat luahan...tp setuju ngan izzah..bersyukur dan berdoa lebih baik kan,..

Fifi Nadhrah said...

ala izzah.. fifi baru je tersedih dekat FB pasal susu ufairah.. rase kecil pulak diri ni.. hihi.. ngade2 kan.. tapi kan izaah.. bile kite mule belajar redha dengan ujian dan dugaan.. mesti kite tak merungut.. kan2?

Ira said...

ira setuju ngan izzah..
kdg2 rasa cam malas nk baca semua status kat fb. scroll je sampai bwh, mana2 yg berkaitan je baca.
lebih2 lagi bila ada isu2 tertentu.
cth terdekat minyak naik 20sen.
mcm2 cerita yg org x tau blh jd tau.
setiap status yg dipaparkan melambangkan personaliti kita..

itu la kan, sifat manusia yg x sempurna dan ingin perhatian dari org lain.

semoga kita dijauhkan dari sifat2 itu & semoga kita jadi insan yg lebih bersyukur dgn apa yg Allah berikan.

aizamia3 said...

Moga DIA menjadi pilihan kita ;)

psstt: esok ai akan ke Cherating sehingga ahad berkursus di sana.

aizamia3 said...

Moga DIA menjadi pilihan kita ;)

psstt: esok ai akan ke Cherating sehingga ahad berkursus di sana.

izzah said...

Rieda: btl tu..brsyukur n redha mmg yg trbaik..tp mk laksanakn tu yg payah bebeno...

Fifi: sesekali meluahkn xpe..ni smua bnda k bgtau mmg masalah la...tiap 2minit update status..kita yg tgk pn rasa mcm nk unfriend je...hehe...

izzah said...

Ira: kita serupa..kdg2 bkk fb sbb nk tau isu semasa je...manusia mmg mcm2 ragam...br je dgr ceramah yg bgtau bahaya fitnah fb...kita duk update status fb sokmo pn leh jd fitnah skrg ni...

Moga kita smua dijauhkn drp prkara2 buruk ni yek..

izzah said...

K aizamia:insyaAllah..sama2 kita doa...

Cherating tu dh dkt dgn kmpung sy tu...hehe..rindu plk rasa nk blk kg...

norhidana miswan said...

betul tu dik... cume kadang2 kite ngadu tu nk bt kite rasa senang hati... konon2 nyer

izzah said...

k dana: tu la...kadang2 dgn ngadu tu mmg leh buat kita lega...cuma yg jenis smua bnda nk ngadu ni je la yg xberapa nk elok...skrg ni kan fitnah fb berleluasa...so,kita mmg kena lbh hati2...=)

Khai♥Rin : anies said...

pd sy, kalau asyik merungut je apa yg dpt? bkn nyer duit boleh trn dr langit kn? kalu da berlaku tu, anggap je x de rezeki...pendek kata REDHA..

izzah said...

Anies; nk like byk2 kali ur comment...true indeed...redha adalah yg trbaik...tu menunjukkn kita muslim sejati...

mommy.aisy.hana said...

Saya la suka mngeluh lately sbb x suka pindah kb.. mngeluh hari2 tapi nk kena stay jugak.. so belajar redha n pasrah. Hati pn ada ktenangan..

izzah said...

mommy aisy: kb best apa kan..hehe...kdg2 apa yg kita rasa xbest tu akan wat kita bersyukur akhirnya....hijrah tu kan yg terbaik =)