Thursday, May 5, 2016

Al-Fatihah buat anak murid ku

Salam alaik..

Baru diberi kesempatan n ruang masa untuk menulis..

Harini adalah hari ke 7 arwah anak muridku pergi meninggalkan kawan-kawan, keluarga dan seisi dunia..Semalam (Rabu) sepatutnya kelas arwah dan kawan-kawan bersama dengan aku...Masuk kelas memang aku still teringatkn arwah sehinggakan bila ada pelajar yang bertanyakan tentang 'public speaking', terus aku kata takde untuk hari semalam..Jiwa aku, perasaan aku still lagi belum recover sepenuhnya sebab bila ada sesi 'public speaking', arwah yang akan aktif bertanyakan soalan..Tapi semalam memang kelas tersangat hambar dan sunyi...

Oh ya..lupa untuk bercerita tentang siapa arwah.. Anak murid ku ni nama dia Khairul Ridzuan..umurnya 19 tahun pada tahun ni..masih muda dah dipanggil emnghadap ilahi...Nak dijadikan cerita, Rabu sebelumnya aku ada klas bersama dengan arwah..selepas abis kelas, arwah berjumpa aku secara personal..Kesnya, arwah nak bagi kata-kata semangat pada aku sebab Isnin sebelumnya aku kehilangan purse dan sejumlah wang tunai..Memang terngiang-ngiang lagi kata-kata arwah supaya memaafkan orang yang mencuri tu dan menghalalkan semua duit yang telah diambil..Masa tu aku rasa macam pelik jugak sebab macam-macam nasihat yang arwah duk kata pada aku..Aku memang mengiyakan je sebab masa tu aku kejar masa..Hampir sejam arwah dengan kawan-kawan dia duk dengan aku masa tu..kawan-kawan dia pun just mendengar n arwah yang banyak bercakap...Aku balik ke office lepas tu selepas sejam.. Dan pada hari Jumaat tu, maghrib masa tu kejadian kemalangan jalan raya yang meragut nyawa arwah...Arwah menunggang motosikal untuk pulang ke kampungnya untuk bercuti selama 3hari...Malam tu,kawan arwah wasap aku bagitau dan nak dijadikan cerita aku memang tak tengok handset malam tu..Esok paginya (sabtu) baru aku bukak dan terbaca wasap tu..Rasa 'denial' dan tak percaya mula-mula..Bagi aku takkanlah bab kematian nak dijadikan bahan gurauan memandangkan arwah memang kuat bergurau..tak puas hati, aku terus menelefon kawannya untuk pengesahan...Terbukti memang arwah dan semua kawan-kawan dia dah berada di tanah perkuburan ketika tu..Ya Allah..memang aku terpempan rasa sebab aku baru bersemuka dengan arwah dan aku memang tak perasan rupanya tu petanda yang arwah nak pergi dulu..

Moga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan bertakwa..Arwahpun memang anak murid yang baik dan aku takkan pernah lupakan beliau..Perginya beliau dahulu menghadap Ilahi dan moga beliau tenang di sana..Al-Fatihah untuk arwah Khairul Ridzuan...

4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuunn
Kakak yg sekadar membaca pun terkesan dan sedih sangat
Moga rohnya ditempatkan dikalangan para syuhada'

norhidana miswan said...

sedihnya.... udah kita yg ngajor dia kan... msti sedih n rasa kehilangan

alfatihah bt arwah moga rohnya dicucuri rahmat...

Husna Rahman said...

Innalillahi wainna ilaihi rojiuunn
Masyaallah sedihnya..klu sy dah xmampu rasanya..

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)