Friday, January 20, 2017

Anak sulung

Bila anak dah masuk sekolah, mak bapak mesti akan susah hati kan?Aku pun sama jugak.. Memang tak tipu la..Cuma, dulu masa aku duduk jauh di sana, aku hantar anak-anak ke pengasuh.. Tapi selepas berhijrah ke tempat baru, selepas penat kehulu ke hilir cari pengasuh tak jumpa, aku dan suami decide untuk hantar ketiga-tiga anak-anak ke taska.. Perasaan tu tak tergambar dan tak tercerita rasanya terutamanya bila Husna hari-hari akan menangis tak nak ke sekolah..aku terpaksa tinggalkan jugak dia dalam keadaan dia tersedu sedan masuk menuju ke taska sambil cikgu dia pimpin.. Dan sekarang alhamdulillah dia makin ok.. Hannan pulak sangat senang nak di handle...maybe sebab dia rasa dia  dah besar PERHAPS.. Alhamdulillah memang Hannan sangat berdikari..Walau kadang-kadang macam nak tarik perhatian umie dan abi dia ni, tapi kami layankan jugak.. Yelah, kalau boleh tak nak membeza-bezakan perhatian dan kasih sayang untuk anak-anak kami...

Tahun 2017 ni, Hasif dan Husna masih di tempat lama tapi Hannan berganjak ke tempat baru.. Kami hantar Hannan ke Pasti sebabnya Hannan dah mula menunjukkan sikap yang dia mula bosan di tempat yang sama.. Paling aku risaunya bila tiap kali aku ambik dia, dia akan bercerita pasal semua yang dia buat dan ada antaranya dia bagitau dia rasa malas nak buat kerja yang cikgu bagi. Hannan kata dia dah tahu dan dia tak nak buat dah benda yang sama.. Alahai anak...So, lepas mesyuarat hubby n wife, kitorang decide untuk hantar Hannan ke Pasti..Moga-moga Hannan cepat belajar dan ikut kata cikgu dia..Paling aku kagum, dalam jadual Hannan tu ada hafazan surah al-Mulk.. Hannan belum mula lagi hafazan tu..harap-harap terang hati dia untuk hafazan nanti..

Hannan malu-malu...

3 comments:

Nisa said...

Hannan yang mana di dalam gambar tu? Saya juga punya anak buah yang bernama Hannan. He's such a cutie, tak 'makan saman' punya budak... :D

izzah said...

hannan duduk dengan geng tudung hitam tu..hehe.. Hannan saya perempuan...malu2 orangnya...

Unknown said...

According to Stanford Medical, It is in fact the SINGLE reason this country's women get to live 10 years longer and weigh 42 lbs less than us.

(And by the way, it is not about genetics or some secret diet and EVERYTHING to do with "HOW" they eat.)

BTW, I said "HOW", and not "what"...

Click on this link to determine if this little quiz can help you unlock your real weight loss possibility