Monday, February 1, 2010

Pengalaman Baru

           Harini, hari pertama aku melangkah dgn penuh bersemangat utk berpraktikal..Awal2 lg aku dh keluar dari rumah demi membangunkan anak bangsa... Niatku cma satu,utk memberi pendidikan yg sempurna n dalam masa yg sma mentarbiyyah generasi muda sekrg.. Aku mahu memberikan sepenuh komitmen terhadap pekerjaan yg bakal aku jalani kelak.. Bagiku, biarlah apa tanggapan org terhadapku namun aku akan tetap memberikan yg terbaik dalam setiap kerja yg aku lakukan...

 
  Tekun menelaah untuk trus menimba ilmu n pengalaman

           Aku smpai ke tmpat yg dituju dgn perasaan yg bercampur baur.. Antara gementar, gembira, berkobar2 dan sebagainya.. Namun kugagahkan kaki utk melangkah ke tempat yg sepatutnya.. Alhamdulillah salam yg ku hulur disambut mesra oleh tuan rumah dan aku dialu2kan utk memberi sumbangan kepada pihak mereka.. Cuma segelintir yg seolah2 mempamerkan reaksi kurang berpuas ati..Mungkin kerana senioriti atau sikap ego yg menyebabkan mereka berkelakuan sedemikian.. Lantakla..Aku malas utk berfikir..Biarlah mereka dengan dunia mereka dan aku xkn mengganggu hidup mereka.. Doaku semoga mereka sentiasa di bawah rahmat Allah Taala..Aminn...


 
Environment baru, Azam baru =)

           Pendirianku cma satu, slagi maner aku mampu utk berkhidmat akan ku curahkan bakti di tempat tersebut dan akan kukumpul sebanyak maner pengalaman yg boleh aku jadikan pengajaran dlm hidupku...

No comments: